راه‌کارها
مدیریت مرکزی کلیه تماس های سازمان
 معرفی راهکار مرکز تماس تلفنی

تکنولوژی‌های IP Telephony یا VoIP، سبب تغییر سازمان‌ها شده و انقلابی در شیوه‌ی ارتباط و تعامل آنها ایجاد کرده است. IP Telephony مجموعه‌ی پیچیده‌ای از فناوری‌های ارتباطی است که اجازه می‌دهد تا انواع ارتباطات از جمله صوتی، تصویری از طریق استفاده از پروتکل اینترنت (Internet Protocol) رد و بدل شوند. IP Telephony یا VoIP یکی از انواع فناوری‌های اینترنتی، پروتکل‌های ارتباطی و فناوری‌های انتقال برای تحویل ارتباطات صوتی و چند رسانه‌ای روی پروتکل اینترنت (IP)، روی شبکه و از جمله اینترنت است.

با توجه به بهره‌وری بالای استفاده از پهنای باند و هزینه‌های کم آن، کسب و کارها به تدریج شروع به جایگزین کردن سیستم‌های تلفن قدیمی با سیستم‌های اینترنتی به منظور کاهش هزینه‌های تلفن خود کرده‌اند.

سازمان‌ها با هدف دستیابی به "ارتباطات یکپارچه" شامل ارتباطات تلفن، فکس، پست صوتی، پست الکترونیکی، کنفرانس‌ها و وب‌سایت‌ها – که تا پیش از این گسسته اداره می‌شدند – از این تکنولوژی جدید استفاده می‌کنند.

VoIP اجازه می‌دهد تا هم صدا و هم داده‌ها بر روی یک شبکه‌ی واحد رد و بدل شوند و این در حالی است که هزینه‌ی راه‌اندازی VoIP بسیار کمتر از سیستم‌های سانترال یا PBX است.

مزایای IP Telephony

  • کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تماس تلفنی
  • افزایش انعطاف سازمان
  • کاهش هزینه‌های راه‌اندازی مرکز تماس
  • یکپارچه کردن صدا، تصویر و متن
  • یکپارچه کردن نرم‌افزارهای سازمانی با سیستم تلفنی
  • ایجاد یک نقطه‌ی تماس مرکزی
  • مدیریت یکپارچه‌ی فکس، تلفن، پیامک و ایمیل
  • ...

معماری راهکار مرکز تماس تلفنی شرکت گستره‌نگار

معماری راهکار مرکز تماس تلفنی شرکت گستره نگار از سه جزء اساسی تشکیل یافته است.

در ادامه، هر یک از اجزاء این راهکار معرفی شده‌اند.

معرفی سخت‌افزارهای بکارگرفته شده در راهکار

اجزاء سخت افزاری راهکار دست‌کم دارای سه جزء می‌باشد:

  1. یک دستگاه کامپیوتر سرور
  2. کارت‌(های) تلفنی آنالوگ یا دیجیتال Digium
  3. گوشی‌های SIP Phone

لازم به یادآوری است که تامین و تهیه سخت افزار مورد نیاز بر اساس مشخصات تعیین شده از سوی مجری بر عهده‌ی کارفرما می‌باشد.

 

معرفی نرم‌افزارهای بکارگرفته شده در راهکار

به منظور راه‌اندازی راهکار مرکز تماس تلفنی، به نرم‎افزارهای زیر نیاز می‌باشد:

  1. Asterisk server
  2. Trixbox/Elastix
  3. Microsoft Office Communication Server
  4. Gostareh Negar Screen Pop-up module

خلاصه‌ای از امکانات و مشخصات نرم‌افزارهای فوق در جدول زیر مشخص شده‌اند:

نرم‌افزار

خلاصه‌ی امکانات نرم‌افزار

Asterisk Server

  • (IVR) سيستم پاسخگوي صوتي پويا
  • (CR) سيستم ضبط مکالمات
  • (ACD) سيستم پخش اتوماتيک ارتباطات بين اپراتورها
  • ایجاد داخلی‌ها
  • مدیریت فکس‌های ورودی و خروجی
  • ...

Trixbox/Elastix

  • رابط تحت وب Asterisk server که امکانات زیر را دارد:
  • گزارش‌گیری از بانک اطلاعاتی تماس‌ها
  • تعریف داخلی‌ها
  • تعریف و تنظیم IVR
  • منوی فارسی
  • تعریف خط های ورودی و خروجی
  • تعریف صندوق صوتی
  • دسترسی از طریق وب به فایل‌های صوتی ضبط شده
  • تعریف و ایجاد صف
  • پنل نمایش داخلی‌ها به صورت آنلاین
  • تعاریف Dialplan
  • پخش پیام‌های خودکار برای هر مشتری
  • Blacklist
  • تعریف Callback
  • ...

Microsoft Office Communication Server & Communicator

  • چت صوتی
  • چت تصویری
  • چت متنی
  • ویدئو کنفرانس
  • نمایش وضعیت کاربر
  • اتصال به Outlook
  • فهرست اشخاص
  • شماره گیر تلفن
  • ارسال ایمیل
  • ...

Mediation Server

سرور واسط Microsoft Office Communication Server با VoIP-based PBX

Gostareh Negar Pop-up module

  • نمایش دهنده‌ی تماس‌های ورودی
  • تشخیص تماس گیرنده
  • اتصال به Microsoft Dynamics CRM
  • جستجوی اشخاص و شماره تلفن در Microsoft Dynamics CRM
  • برقراری تماس با اشخاص در Microsoft Dynamics CRM
  • شماره گیر خودکار
  • ایجاد فعالیت در Microsoft Dynamics CRM
  • ایجاد Case در Microsoft Dynamics CRM
  • ...

 معرفی برخی از مهمترین اجزای نرم‌افزاری راهکار

Asterisk Server

استريسک يک نرم افزار ماخذ آزاد جهت يکپارچه سازي روشهاي ارتباطي (Unified Communications) است که در سال ۱۹۹۹ توسط مارک اسپنسر مدير عامل شرکت ديجيوم در قالب GNU/GPL پايه گذاري شد. استريسک گامي است در جهت عموميت بخشيدن به روشهاي گوناگون ارتباطي مبتني بر شبکه هاي کامپيوتري و محيطي براي ارتباطات تلفني, تصويري و کاربريهاي مرتبطي نظير IM, Call/Contact Centre و…

در معماري مركز تماس استريسك هسته‌ي اصلي مديريت كانال‌هاي ارتباطي تلفن، SMS و فكس را بر عهده خواه داشت.

Microsoft Office Communication Server

كاميونيكيشن سرور مايكروسافت به منظور ارائه‌ي امكاناتي نظير Chat و كنفرانس ويدوئي به كار برده خواهد شد. اين امكانات مي‌توان براي برقراري ارتباط موثرتر پرسنل سازماني بكار برده شود.







خلاصه آمار
بازدید امروز این صفحه: 1
بازدید کل این صفحه: 9044
بازدید کل سایت: 1920009
گستره‌نگار ©