پیاده‌سازی سی.آر.ام در یکی از نمایندگی‌های بیمه‌ی پاسارگاد

سامانه مدیریت ارتباط با مشتری می‎تواند راه کاری عالی برای رسیدن به رضایت مشتریان باشد. شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به حجم بالای کاری که برای هر مشتری انجام می‌دهند نیاز مبرمی به این گونه سیستم‌ها برای مدیریت کارهای مربوط به مشتریان دارند. شرکت گستره نگار با عنایت به این موضوع پروژه‌ای را برای یکی از نمایندگی‌های بیمه پاسارگاد اجرا کرد که نتیجه‌ی آن سرعت بخشیدن به فرآیندهای سازمانی و عمل‌کرد بهتر در راستای پی‌گیری مشتریان بود. در طی این پروژه بعد از شناسایی فرآیندهای سازمان، سیستمی برای خودکارسازی فرآیندهای زمان‌بر طراحی و اجرا شد.

در طی این پروژه فرآیندهای زیر پیاده‌سازی شد:

  • ثبت اطلاعات مشتریان: اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی در سی آر ام ثبت می‌شود و بیمه ‌گذار فقط از این گروه قابل انتخاب است. بیمه ‌گذاران در این فرآیند می‌توانند شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی باشند ولی بیمه‌شدگان فقط می‌توانند شخص حقیقی باشند. در این بخش با ثبت اطلاعات اساسی بیمه‌شدگان مانند کد ملی، تاریخ تولد، جنسیت، وضعیت تأهل و ... امکان دسته‌بندی مشتریان را بر اساس عواملی مانند سن، جنس، نوع خدمات دریافتی و ... فراهم می‌آورد.
  • ثبت درخواست بیمه عمر: ثبت اطلاعات کلی و جزئی بیمه مطابق درخواست مشتری مانند موارد زیر
    • بیمه شده
    • استفاده‌کنندگان از سرمایه بیمه
    • مبلغ و مدت و نحوه پرداخت حق بیمه
    • وضعیت درخواست
    • ثبت پوشش‌های تکمیلی
  • فرآیند پی‌گیری درخواست بیمه عمر: شامل وضعیت‌های مختلف بیمه از ابتدا (پیش نویس) تا نهایی شدن و صدور.

    زمانی که یک درخواست وارد سیستم می‌شود از لحظه‌ی درخواست تا رسیدن به لحظه‌ی صدور بیمه نامه کارهای مختلفی انجام می‌شود. زمانی که درخواست بیمه‌گذار به یک مرحله جدید برسد در سیستم ثبت می‌شود و هر واحد یا فردی با توجه به مسؤولیتش بیمه نامه‌هایی را خواهد دید که در وضعیت مورد نظر قرار دارند.

  • محاسبه و ثبت خودکار اقساط بیمه عمر: تولید اقساطی که باید پرداخت شوند بر اساس شرایط بیمه نامه مانند مدت و دوره‌ی پرداخت (ماهانه، فصلی، سالانه و ...)

    زمانی که یک بیمه‌نامه به آخرین مرحله از کارش می‌رسد بیمه‌نامه شماره گرفته و با صدور بیمه نامه اقساط آن تولید می‌گردد. در این فاز با توجه به مدت بیمه نامه، نحوه‌ی پرداخت اقساط، ضریب‌های افزایش سرمایه و بیمه و دیگر عوامل اقساط محاسبه و تولید می‌گردد. در نماهایی که کاربران می‌بینند می‌توانند اقساط بیمه‌گذاران را مشاهده نمایند. این موارد به شرح زیر می‌باشد:

    • اقساط بیمه نامه خاص
    • اقساط بیمه‌گذار خاص
    • اقساط ماه یا روز جاری
    • اقساط معوق
    • اقساط پرداخت شده
    • اقساط پرداخت نشده‌ی سر رسید نشده
  • ثبت تغییرات درخواستی مشتری و محاسبه مجدد مبالغ قرارداد بر اساس تغییرات درخواستی:

    با درخواست مشتری برای تغییر در شرایط بیمه‌نامه معمولا در اقساط بیمه نامه تغییراتی ایجاد می‌شود. برای اعمال این تغییرات ابتدا باید کنترل شود که آیا بیمه نامه دارای شرایط تغییر است یا نه. در صورت واجد شرایط بودن بیمه نامه ابتدا اقساط پرداخت نشده باطل شده و سپس اقساط جدید جایگزین آن می‌گردد. این تغییرات عبارتند از:

    • دوره‌ی پرداخت اقساط (ماهانه، دوماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه، یک جا)
    • مبلغ بیمه نامه (کاهش یا افزایش)
    • ضریب افزایش سرمایه یا بیمه
    • مدت بیمه نامه
    • پوشش‌های اصلی و تکمیلی
    • استفاده کنندگان بیمه در زمان حیات بیمه شده
    • استفاده کنندگان بیمه بعد از فوت بیمه شده
    • تغییر در نسبت سهم استفاده کنندگان برای بعد از فوت بیمه شده
  • ثبت دفترچه‌های اقساط صادره: با ثبت درفترچه‌های صادره خدمات ارائه شده به مشتریان قابل پی‌گیری است. این دفترچه‌ها در دو نوع دفترچه اقساط وام و دفترچه اقساط بیمه نامه است. در کنار اطلاعات دفترچه‌های اقساط صادره تاریخ صدور دفترچه بعدی به منظور پی‌گیری بهتر امور آتی ثبت می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top