پرنیان فارسی‌ساز شیرپوینت نسخه‌ی ۹٫۰٫۳

نسخه‌ی ۹٫۰٫۳ پرنیان برای شیرپوینت منتشر شد. در این نسخه مشکلات زیر برطرف شده است:
  • مشکل قمری شدن اتفاقی تاریخ‌ها در برخی نماهای لیست
  • مشکل اجرای گردش‌کارهای تداخلی نینتکس

مشکل قمری شدن

به شکل عجیبی تاریخ‌ها در نماهای لیستی به صورتی کاملا تصادفی با تقویم قمری نشان داده می‌شد. با تجدید (Refresh) کردن صفحه دوباره به تقویم شمسی برمی‌گشت. کاربر مجبور می‌شد صفحه را تجدید کند. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این به خاطر آن بود که در مکانیزم پرنیان حداکثر ۱۲۸ ترد (thread) در نظر گرفته شه بود. در ۱۰ سال گذشته این فرض هرگز مشکل آفرین نشده بود اما به نظر می‌رسد در نسخه‌های جدید شیرپوینت به خصوص اگر کامپوننت‌های مختلفی نصب شده باشد، ممکن است تعداد تردها بیشتر از این مقدار شود، در این حالت اگر لیست مورد نظر در یکی از این تردها رندر (render) شود، تصحیح تاریخ انجام نشده و تاریخ به شکل هجری قمری نشان داده می‌شود. این اشکال با افزایش ظرفیت تردها به ۲۵۶ برطرف شد.

مشکل اجرای گردش‌کارهای تداخل در نینتکس

پرنیان مشکل منقضی شدن لایسنس نینتکس را با افزودن مدت اعتبار لایسنس‌های آزمایشی برطرف میکند. پیش از این اینکار فقط در پروسس w3wp انجام می‌شد. اما مشخص شد وقتی گردش‌کاری یک گردش‌کار دیگر را فراخوانی می‌کند و یا هنگامی که یک گردش‌کار زمان‌بندی می‌شود، این گردش‌کارها در پروسس owstimer فراخوانی می‌شوند وطبیعتا دچار مشکل منقضی شدن لایسنس می‌شوند. این مشکل در نسخه‌ی ۹٫۰٫۳ برطرف شد، پرنیان عملیات مربوط به لایسنس نینتکس را در owstimer هم انجام می‌دهد. پرنیان یک فارسی‌ساز است، ماژول پرنیان برای شیرپوینت تقویم شمسی و زبان فارسی را یه SharePoint2016 و SharePoin2019 اضافه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «پرنیان فارسی‌ساز شیرپوینت نسخه‌ی ۹٫۰٫۳»

  1. با سلام
    این شرکت چند سالی است که از شیرپوینت ۲۰۱۳ پرنیان استفاده می‌کند و مدتی بدون استفاده بوده است. حالا می‌خواهیم از آن استفاده کنیم که در برخی موارد گیر دارد و یکی از مشکلات آن عدم قبول فرمول‌های دو پارامتری به بالاست ولی فرمول‌های تک پارامتری را قبول می‌کند مانند ([نام ستون])LOW ولی اگر از تابع ([ستون دیگر],[ستون اول])MIN بخواهیم استفاده کنیم پیغام syntax ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است که به جای ویرگول از سمی‌کالون هم استفاده کردم ولی قبول نمی‌کند. ممنون می‌شوم اگر نحوه برخورد با این مشکل را اعلام فرمایید.

    1. حسین اردکانی

      سلام
      برای رفع این مشکل لطفا با شماره های ۸۸۵۲۰۴۱۲ الی ۱۵ با دپارتمان پشتیبانی محصولات سروری تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top